יום שבת, 19 בדצמבר 2009

המשטרה בשירות השודדים

המשטרה בשירות השודדים



זה קרה ביום שישי בצהרים. שוטרי משטרת ירושלים, האמיצים והחרוצים, הסתערו בכל כוחם על מפגינים שצעדו ברחובות העיר, חלקם מתופפים בתופים, חלקם לבושים בבגדי ליצנים. עשרים ושבעה מפגינים נגררו לניידות ונשלחו לבלות את סוף השבוע מאחורי סורג ובריח, בבית המעצר במגרש הרוסים.


לא, המפגינים האלה לא התפרעו, לא חסמו כבישים, לא הפרו את הסדר הציבורי. הם פשוט צעדו בשקט ובסדר על המדרכה, בדרכם לקיים הפגנת מחאה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. הפגנת מחאה במקום בו מתנחלים מתנפלים בגלוי ולאור היום על בתים פלסטינים, משליכים את התושבים לרחוב ונכנסים לגור בבית ולהניף על הגג את הדגל הכחול לבן.


משטרת ירושלים מאד מאד דואגת לשלומם של המתנחלים השודדים האלה, שאיש לא יטריד את מנוחתם בזמן ולאחר השוד. אסור היה לאפשר למפגינים להגיע לסביבת הבתים האלה, הסביר דובר המשטרה – אסור בתכלית האיסור. חס וחלילה, המפגינים עוד היו עלולים למנוע מכמה מתנחלים לחזור בזמן אל הבית ששדדו, לקיים בו קבלת שבת לפי כל כללי המסורת היהודית, להדליק נרות חנוכה ולשיר על גבורת המכבים.


שעתיים אחרי שנעצרו המפגינים יצאו המתנחלים וחבריהם להתפלל ברחובות שכונת ג'ראח. וכטוב ליבם בתפילה החלו שם להשליך אבנים, להכות תושבים פלסטינים וגם פרצו לאחד הבתים והיכו בו שני ילדים, שנזקקו לטיפול רפואי ופונו באמבולנס. שוטרי משטרת ירושלים היו כנראה עייפים לאחר הרדיפה אחר פעילי השלום. בשביל תעלולי המתנחלים כבר לא נשאר לשוטרים כוח...


נ.ב. במוצאי שבת הובאו 27 העצורים בפני השופט לירן בבית משפט השלום בירושלים, כאשר מחוץ לבנין מפגינים חבריהם ומתופפים בתופים. המשטרה דרשה להאשים אותם ב"התפרעות" ולהרחיק אותם מתחומי העיר ירושלים למשך 90 יום. השופט דחה את הבתיעה על הסף ושחרר את כל העצורים בערבות עצמית.


נציג המשטרה התלונן ש"הפגנות השמאל בשייח ג'ראח מטילות עומס גדול על המשטרה". בית המשפט הפנה את תשומת ליבו כי במדינה דמוקרטית אמורה המשטרה להקצות כוחות מספיקים כדי לאפשר קיום מחאה פוליטית.


המשך יבוא ביום שישי הבא, בשייח ג'ראח