יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

לדבר אי אמת

לדבר אי אמת


לפני מספר חודשים נשא ראש הממשלה נתניהו נאום מפורסם באוניברסיטת בר אילן. אחרי הרבה התפתלויות והתנצלויות הוא הוציא מפיו את המלים המפורשות "מדינה פלסטינית". ואחרי עוד כמה חודשים של התפתלויות והסתבכויות הוא הוציא מפיו את המלים "הקפאת ההתנחלויות". עכשיו אין ספק שהכדור נמצא אצל הפלסטינים. ממשלת ישראל כבר עשתה את חלקה, מעל ומעבר! כך לפחות אומרים דוברי הממשלה.

השבוע מצא נתניהו זמן להיפגש עם המתנחלים ולנסות להרגיע אותם. ההקפאה היא מוגבלת, והיא תימשך רק עשרה חודשים, אפילו לא יום אחד יותר, ואחר כך הבניה בהתנחלויות תתחדש ותתגבר, ובכלל גם בזמן ההקפאה תהיה הרבה הרבה בניה בכל מיני שיטות ופטנטים, למרות כל ההצגות של העימותים המתוקשרים עם פקחי הבניה.

לפחות באחד המקומות השמיע ראש ממשלתנו הנכבד מה שעורכי דין מכנים בנימוס "אי אמת". אם התכוון בנימין נתניהו למה שאמר בבר אילן, והוא באמת עומד לסיים את הכיבוש ולהגיע לשלום עם מדינת פלסטין, הרי מה שיקרה אחרי עשרה חודשים הוא לא חידוש הבניה בהתנחלויות אלא התחלת המעבר מהקפאה לפירוק מוחלט. ואם התכוון למה שאמר למתנחלים, אז מדינה פלסטינית לא תקום, הכיבוש ימשך ולפלסטינים אין מה לחפש בשולחן המו"מ עם ממשלה כזאת.

בינתיים, שרי החוץ האירופים שהתכנסו בבריסל זרקו את הכדור בחזרה אל ישראל.