יום שבת, 9 בינואר 2010

ליברמניה

ליברמניה


במשאל דעת קהל שנערך בקרב אזרחי ישראל, אמרו יותר מ90% כי לדעתם סובלת מדינת ישראל מדימוי שלילי בעולם.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן חושב כך, והוא מצא פתרון טוב. השבוע כינס ליברמן את כל 150 השגרירים המייצגים את מדינת ישראל ברחבי העולם ונזף בהם קשות על שאינם מגוננים כיאות על כבודה הלאומי של ישראל. הוא הנחה את השגרירים המכונסים להגיב מעתה והלאה בתקיפות רבה בכל פעם שמישהו מותח ביקורת על ישראל (מה שכיום מתרחש לעיתים קרובות יותר ויותר, בכל רחבי העולם).

כמה ממאזיניו של ליברמן, דיפלומטים מקצועיים בעלי ניסיון של שנים רבות, רצו להביע הסתייגות מסוימת מדבריו של השר, אך ההזדמנות לכך לא ניתנה להם. לאחר שנזף בשגרירים על התרפסותם עזב ליברמן את המקום בלי להשאיר זמן לשאלות או הערות.

בתחילת דרכו עבד אביגדור ליברמן כשומר במועדוני לילה בירושלים, והשליך החוצה מן המועדון את כל מי שהתנהגותו לא נשאה חן בעיני הבעלים. ככל הידוע, ביצע ליברמן את תפקידו זה בהצלחה מרובה. אולי כדאי ששר החוץ יאתר בין חבריו לשעבר במועדוני הלילה את המוצלחים ביותר והמתאימים ביותר לשמור על כבודנו הלאומי וימנה אותם לתפקידי שגרירים במקום הדיפלומטים הנרפים הממלאים כיום את התפקיד. בכל פעם שתישמע מילת ביקורת ימהר שגרירנו לגלגל את המנוול מכל המדרגות החוצה. איש לא יעז עוד לפגוע בכבודה הלאומי של ישראל!