יום חמישי, 9 בספטמבר 2010

פסגת השלום בחברון

פסגת השלום בחברון

בשבוע שעבר, באותו יום בו התכנסו המנהיגים בוושינגטון לחדש את המו"מ הישיר בין ישראלים ופלסטינים ולשאת נאומים חגיגיים אל מול מצלמות הטלויזיה, התקיימו מגעים בין ישראלים ופלסטינים גם בחברון. חיילים ישראלים הגיעו אל ביתה של משפחת סליימה הפלסטינית הגרה בפאתי העיר ומסרו לידי אבי המשפחה סאלם סליימה צו חוקי, חתום כדת ודין בידי המפקד הצבאי המוסמך, הקובע כי ביתה של המשפחה דרוש לצבא ההגנה לישראל לצרכי ביטחון דחופים, עד הודעה חדשה.

הצבא לא היה קשוח יותר מדי, וברוב חסדו התיר למשפחת סליימה – עשרה מבוגרים וארבעה ילדים – להמשיך לגור בחלק התחתון של הבית. רק הקומה העליונה והגג עברו לידי החיילים, אשר מיהרו להקים עמדות ירי על הגג ולפתוח באימונים צבאיים בגינת הבית וסביבו. אבל בשבוע הבא תצטרך המשפחה להצטופף עוד יותר, שכן צרכי הביטחון מחייבים להרחיב עוד את האחיזה הצבאית בביתם.

בינתיים נמסר באופן בלתי רשמי על תכניותיו היצירתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכוונתו של ראש הממשלה לנהל משא ומתן מזורז ולהגיע בתוך שנה להסכם מסגרת עם הפלסטינים, וזאת בתנאי שמימושו של ההסכם יארך כשלושים שנה. כך שבני משפחת סליימה יצטרכו להסתדר איכשהו למשך שלושים ואחת שנה לכל היותר.