יום שבת, 6 בנובמבר 2010

מדד ההסתה

 לפני מספר חודשים פרסמו הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור מהתנחלות יצהר את ספרם "תורת המלך" אשר זכה לתמיכה ועידוד של עוד כמה וכמה רבנים מפורסמים וידועים, והוא זכה לתפוצה נרחבת למדי בחוגים מסוימים במדינת ישראל ובהתנחלויות שהקימה.

 "תורת המלך" מפרט מספר רב של בהם לדעת המחברים מותר ליהודים להרוג "גויים" כאשר המעשה יחשב כמוצדק ואף ראוי לשבח מבחינת הלכות הדת היהודית. בין השאר כתבו שם הרבנים שפירא ואליצור: "מהפסוק 'לא תרצח' אי אפשר ללמוד על איסור הריגת גוי. כאשר דנים בהריגת תינוקות וילדים, סברא מותר לפגוע גם בתינוקות ובחפים מפשע גמורים באופן מכוון. ובאופן פשוט גם הם מרוויחים מזה, כי אחרת יגדלו בצורה לא מתוקנת וממילא נצטרך להרגם. וסופם להיות בני מוות בעולם בו אין להם מקום, ולכן מוטב להרגם כבר עכשיו."

http://lolagizanut.wordpress.com/


השבוע, בשעה טובה, יצא לדרכו פרוייקט "מדד ההסתה" עליו עובדים ראש הממשלה נתניהו ועוזריו כבר קרוב לשנה. צוות הפקידים הבכירים בראשות רון דרמר, יועצו המדיני של נתניהו, ותת-אלוף במילואים יוסי קופרווסר, מנהל מעקב מפורט ומדוקדק אחר התבטאויות לא סימפטיות הנשמעות בשטחים הפלסטיניים, ויפרסם אותן במלואן בחלוקה לפי ארבע קטגוריות מרכזיות - הסתה מפורשת לאלימות, עידוד אווירת אלימות וטרור, הסתה לשנאה ודמוניזציה ואי הכשרת הלבבות לתהליכים חיוביים.

כמובן, תחומו של הפרוייקט מוגבל אך ורק לחקר ביצועיו של הצד הפלסטיני בתחום ההסתה. בכל זאת כדאי היה לשאול את המומחים של נתניהו לחוות דעתם המקצועית על הספר "תורת המלך" ובאיזו  מארבע הקטגוריות היו מסווגים אותו.