יום שישי, 26 בנובמבר 2010

האגדה על הילד והעוף והאריה והחיילים

האגדה על הילד והעוף והאריה והחיילים
 
היה היו פעם שני חיילים צעירים נחמדים אשר יצאו יחד עם חבריהם ליצוק עופרת יצוקה ולהלחם בטרור ולכבוש את העיר עזה. ונתקלו החיילים בתיקים החשודים כממולכדים ולא רצו לסכן את חייהם הצעירים בפתיחתם והעדיפו שילד בן אחד עשרה שמצאו בסביבה הוא אשר יסכן את חייו הצעירים עוד יותר. והילד נפחד עד מאד אך למזלם של כולם בתיקים לא היה חומר נפץ ואף אחד לא התפוצץ שם (רק בכל מיני מקומות אחרים בסביבה). 

ואחר כך נגמר מבצע העופרת היצוקה והחיילים יצאו מעזה וחשבו שבכך נגמר הסיפור. אבל קם שופט מנוול בשם גולדסטון ובא מדרום אפריקה הרחוקה ופרסם בעולם דו"ח מרגיז ופתח בחזרה כל מיני סיפורים שנחשבו כסגורים, ואז החל גם צבא ההגנה לישראל לחקור כמה מהסיפורים האלה. וכך הגיעו שני החיילים הצעירים הנחמדים אל בית הדין הצבאי והשופטים הנבזים שם מצאו אותם אשמים, ובאו כל חבריהם ומפקדיהם והפגינו מול בית המשפט ותמכו בהם מעל ומעבר והכתירו אותם כגיבורים והביעו כעס ורוגז על כך שחיילים נאשמים למרבה האבסורד בפשעי מלחמה רק בגלל שביצעו כל מיני מעשים במהלך מלחמה. ודרשו כל החיילים וכל הקצינים וגם הרבה מאד פוליטיקאים שבית הדין אשר מצא את שני החיילים הצעירים הנחמדים אשמים יזהר וישמר שלא ללכת רחוק מדי ובשום אופן לא לשפוט אותם למאסר בפועל, שאם לא כן, כך הם אמרו, יחשבו השופטים עצמם וגם הפרקליט הצבאי הראשי וגם אנשיו וגם כל יתר השמאלנים כבוגדים ותוקעי סכין בגב האומה ומשתפי פעולה נבזים עם גולדסטון היהודי האנטישמי.

ובינתיים בזמן שמחכים לפסק דינם של השופטים הנכבדים אפשר לעיין במסורת היהודית ולשמוע מעט מהמשלים שמשלו חכמינו זיכרונם לברכה. הא למה הדבר דומה, משל לאריה שנתקעה לו עצם בגרונו, וקראו לעוף בעל מקור ארוך שיתחוב את מקורו בגרונו של מלך החיות ויוציא משם את העצם, ויבוא על שכרו. הלך אותו העוף ועשה כדבריהם, וכשתבע את שכרו אמרו לו גש לאריה והוא ישלם לך כגמולך. התייצב העוף בפני האריה וביקש שכרו. צחק האריה ואמר לו קיבלת את חייך במתנה שהרי בשעה שתחבת את ראשך בלועי, יכולתי לבלוע אותך חי, הרי שבאת על שכרך. וגם אתה הילד מעזה, מה  החוצפה הזאת להתלונן שהחיילים יצאו על תנאי? היית בידי הצבא המוסרי ביותר בעולם ועדיין אתה נושם, ואתה עוד מתלונן? וגם אתם תושבי תל אביב, מה זה אני קורא בעיתון שיש אצלכם שיעור גיוס כל כך נמוך לצה"ל וגם התל אביבים שמתגייסים לא מתלהבים ללכת ליחידות קרביות? מה זה, משתמטים? אתם בתל אביב לא פטריוטים? לא ציונים? לא אוהבים את המולדת? לא מוכנים לצאת לעזה ולתת לילדים פלסטינים לפתוח עבורכם תיקים שחשודים כממולכדים? בושה לכם, לפחות תשתתפו במבצע הגדול של העיתון הגדול ידיעות אחרונות, ותבחרו מתוך רשימת שלושים ואחת היחידות הקרביות ביותר בצה"ל את זאת שאתם הכי אוהבים ותסמסו תרומה של עשרה שקלים למען החיילים הקרביים הפייטרים ביחידה הזאת שאתם הכי אוהבים. מה, גם זה לא? אתם ממש חסרי תקווה.