יום שבת, 1 בינואר 2011

כולם שווים בפני החוק


כולם שווים בפני החוק

נפל דבר בישראל. משה קצב, מי שהיה נשיא המדינה, האזרח מספר אחר של מדינת ישראל, הובא לדין ונמצא אשם בביצוע מעשי אונס ועוד פשעים חמורים, וכבר שירות בתי הסוהר מתכנן כיצד יהיו תנאי המאסר של אישיות שכזאת.

יום עצוב למדינה כאשר מתגלה  שאיש כזה היה  נשיאה במשך שבע שנים. יום שמח למדינה שהוכיחה שכולם בה שווים בפני החוק, ושום עבריין אינו חסין מלתת את הדין על מעשיו. גם לא הנשיא  בכבודו ובעצמו.

שום עבריין אינו חסין?  לא בדיוק. הרב שמואל אליהו מצפת הוזמן לבוא מחר בבוקר לחקירה משטרתית בנושא הצהרותיו הגזעניות החוזרות ונשנות, וכבר הודיע שאין בכוונתו להיענות ואין בכוונתו לבוא.

בעיניו של הרב אליהו, הקריאה להפלות את אזרחי ישראל הערבים ולא להשכיר להם דירות אינה גזענות כלל וכלל, ובכלל הערבים אינם אזרחים שווי זכויות אלא נוכרים שבכלל לא צריכים להיות כאן בארצנו היהודית. כזאת היא בעיניו הדת היהודית וכאלה הן מצוותיה, וכך הוא ימשיך להטיף ברבים, ולארגן עוד ועוד רבנים ורבניות שיתמכו בדבריו.

דמוקרטיה? מתי שמע הרב אליהו על דמוקרטיה, זאת בכלל מלה יוונית שלא מופיעה בתורה. שוויון זכויות? חוק? משטרה? מי זה השוטר שיעז לחקור את הרב אליהו? האם הם חושבים שיש להם כאן עסק עם סתם נשיא המדינה?

הפגנה בססמא " לא רק הנשיא – גם הרב של צפת אינו מעל החוק " תתקיים מחר, יום ראשון 2.1.2011, שעה 15.30, בשדרות רוטשילד 16, תל אביב.