יום שבת, 26 במרץ 2011

הסלמה בעזה-3: התגלתה הסכנה האמיתית


הסלמה בעזה-3
התגלתה הסכנה האמיתית


"הקול האחר" היא תנועה הפועלת מזה מספר שנים בעיר שדרות ויתר ישובי עוטף עזה. במסירות אין קץ מנסים הפעילים האלה להשמיע קול של שלום ודו קיום באזור השרוי במתח מתמיד, ולקיים מגע ודו שיח בדואר אלקטרוני עם תושבים מעברו השני של הגבול (ולפני כמה חודשים אף השיגו במאמץ אדיר אישור לכמה מהעזתים לחצות את הגבול ולהשתתף בכנס ולהביא לשכניהם הישראלים מסר של שלום מן העיר עזה  והרצועה שסביבה).

תחת רעש האזעקות והטילים הנופלים יזמו אנשי "הקול האחר" הפגנה שנועדה להתקיים אתמול בצומת יד מרדכי. וכך נאמר בכרוז ההזמנה שפרסמו:

ושוב אנחנו באותו סיוט: תגובה צבאית שלנו על תגובת רקטות שלהם על תגובה צבאית שלנו על תגובת רקטות שלהם, ומי משלם את המחיר? אנו, האזרחים משני צדי הגבול.

ביום שישי, 25.3.2011, בשעה 14:30 נצא למשמרת מחאה בצומת יד מרדכי עם המסר:

להפסיק את הירי! להתחיל לדבר! חיים להם = חיים לנו

אנו תושבי האזור, רואים קשר הדוק בין סבלם של שכנינו בעקבות המצור המתמשך וההתקפות הצבאיות, לבין סבלנו שלנו. אנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את ההתדרדרות לקראת עוד מעגל אלימות חסר תוחלת, לחדול משפיכות הדמים ההדדית, ולהציע לתושבי האזור אופציה אחרת: הידברות, משא ומתן, וחתירה להסכם הבנות ארוך טווח, שיאפשר חיים של שקט וכבוד לנו ולשכנינו.

האופציה הכוחנית הביאה אותנו למבוי סתום!
הגיע הזמן ליוזמה מדינית!!!

קבוצת "קול אחר" משדרות ועוטף עזה.

ההפגנה לא התקיימה במועד שנקבע. המשטרה הודיעה למארגנים שעקב המצב הביטחוני וההתרעות, היא לא תוכל לאבטח את האירוע. מסוכן מדי להפגין כאן עכשיו למען השלום, ואנו לא  נאפשר זאת – הזהירו מפקדי המשטרה.

ואולי לטווח הארוך מסוכן עוד יותר להשתיק את הקול הזה?