יום שני, 13 ביוני 2011

מצפת לרומא - ואובמה יכול לחכות

מצפת לרומא - ואובמה יכול לחכות  

יפה היא העיר צפת, עיר של סמטאות ציוריות ומתפתלות שם בראש ההר אשר בגליל, עיר עתיקה עם היסטוריה של מלחמות ואירועים רוחניים. ובימינו אנו נודע שמה של צפת במיוחד בזכותו של הרב היושב בה, שמואל אליהו הידוע, המפרסם חדשות לבקרים פסקי ההלכה ומכתבי רבנים הקוראים שלא להשכיר בשום אופן דירות לערבים. ובסמטאות הציוריות של צפת משוטטים תומכיו הצעירים של הרב אליהו ומיכלי דלק בידם, להעלות באש את מכוניותיהם של מי שיפרו את דבר הרב.

רק לפני שבועיים בא כבוד הרב לירושלים ביום ירושלים במיוחד כדי לפגוש בראש הממשלה נתניהו ולהריע לו על הבטחתו לבנות עוד ועוד דיור ליהודים בלבד ברחבי ירושלים הקדושה. והנה כבר מחזיר ראש הממשלה ביקור בצפת, לא רק מר נתניהו אישית אלא את כל שרי הממשלה הביא עימו לגיבושון של סוף שבוע בעירו של הרב אליהו, עם בני ובנות זוגם וחברי הכנסת של הקואליציה. ובהלכם בנחת בסמטאות הציוריות נזכר שר החוץ בערגה בחוויה יפה הקשורה עם העיר צפת. לפני הרבה שנים, עוד בהיותו מנכ"ל הליכוד, הצליח אביגדור ליברמן למקם את סניף הליכוד בצפת בדיוק בדיוק בבית בו נולד וגדל מחמוד עבאס ואשר אותו, כמה מצחיק, לא זכה נשיא הרשות הפלסטינית לראות מאז היה נער צעיר. עיתונאי שנכח במקום תיאר את הרוח הטובה והנעימה.

ובתוך כל זה הגיע פתאום איזה מסר מוזר מוושינגטון."הנשיא אובמה ממתין לתשובתה של ישראל להצעתו לחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים על בסיס גבולות 67', עם אפשרות לחילופי שטחים. הפלסטינים כבר הסכימו ועכשיו הכדור נמצא אצל נתניהו". נו באמת, מי בכלל רוצה לדבר עם הפלסטינים? יש לנו שותפים טובים הרבה יותר! מצפת יוצא ראש הממשלה עם תשעה משריו ישר אל עיר עתיקה אחרת, הלא היא רומא, כדי להפגש עם ידיד ותיק - ברלוסקוני. "אין לנו ידיד טוב יותר מאשר ראש ממשלת איטליה" הכריז נתניהו בהתלהבות רבה. (מה שהאיטלקים חושבים על ברלוסקוני, זה כבר נושא אחר...)