יום שבת, 26 במאי 2012

מי הוא פליט פלסטיני? ומי הוא פליט יהודי? ומה צריך הסנאט האמריקאי לעשות בעניין?


מי הוא פליט פלסטיני? ומי הוא פליט יהודי? ומה צריך הסנאט האמריקאי לעשות בעניין?

אל
הסנטור מרק קירק
הסנאט של ארה"ב
גבעת הקפיטול
וושינגטון
ארצות הברית

א.נ.

מהתקשורת אני שומע שהגשת הצעת חוק שמטרתה לשנות את ההגדרה של "פליט פלסטיני" כך שתחול רק על אנשים שהם אישית נעקרו בשנת 1948 מהשטח שהפך להיות מדינת ישראל. בכך, נועדה הצעת החוק שלך לשלול את מעמד הפליט מצאצאיהם של הפליטים המקוריים.

כישראלי, אני נדהם מן הרעיון הזה. אחרי הכול, ההנחה המקובלת בישראל ומעוגנת בחוק השבות שלנו, אשר נחקק ברוב טקס זמן קצר לאחר קום המדינה, היא שמעמד פליט עובר בירושה לנצח, בלי קשר כמה דורות חלפו מאז רגע היציאה לגלות. עובדה היא כי אצלנו מעמד הפליט נותר בתוקף מלא גם לאחר חלוף כמעט אלפיים שנה. על בסיס זה, כל היהודים כולם באשר הם – הנחשבים כצאצאי מי שהוגלו כאשר האימפריה הרומית החריבה את ירושלים - זכאים לאזרחות אוטומטית במדינת ישראל. נכון לרגע זה, יותר משלוש עשר מיליון אנשים ברחבי העולם נחשבים על פי החוק הישראלי כיהודים שיצאו לגלות, מתוכם יותר מחמישה מיליונים כבר יישמו את זכויותיהם על פי חוק השבות, ואילו כל האחרים רשאים לעשות זאת בכל רגע שיבחרו.

הצעת החוק שלך תחייב את משרד החוץ האמריקאי להגיש לקונגרס דו"ח על האנשים המקבלים סיוע מסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר"א). בדו"ח זה יהיה צריך לפרט כמה מהם הינם אנשים "שמקום מגוריהם היה בפלסטין בין יוני 1946 למאי 1948, ואשר נעקרו מבתיהם כתוצאה מהסכסוך הערבי-ישראלי בשנת 1948", וכמה הינם רק צאצאים של האנשים האלה.

אם כבר, אולי כדאי שבאותה הזדמנות תשקול להטיל גם חובת דיווח לגבי האנשים שנהנו מהזכויות שמעניק חוק השבות הישראלי - כדי לוודא כמה מהם הינם אנשים  "שמקום מגוריהם היה יהודה בין השנים 68 לספירה עד 70 לספירה ואשר נעקרו מבתיהם כתוצאה מן הסכסוך הרומי-יהודי", וכמה הינם רק צאצאים של האנשים האלה.


בכבוד רב

אדם קלר
ת.ד. 2542
חולון 58125
ישראל

1453ak@gamil.com

===================================================
את המכתב שלמעלה החלטתי לשלוח אל הסנטור האמריקאי מארק קירק, לאחר שהציג הצעת חוק שמטרתה להגדיר מחדש מיהו פליט פלסטיני ולמעשה לצמצם בצורה דרסטית את מספרם.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4234326,00.html

אם נראית לך גישתי, המצביעה על ההשלכות ביחס לעקרונות היסוד של הציונות ושל מדינת ישראל, אפשר ליצור גם מצידך קשר עם הסנטור קירק ולשלוח לו עותק של המכתב שלי (באנגלית, כמובן – להלן קישור) עם הבעת תמיכה מצידך, או לכתוב טכסט משלך – ואם כך, אודה לך על משלוח עותק אלי, וגם של כל תגובה שתתקבל.




http://adam-keller2.blogspot.com/

שליחת מסרים מקוונים אל סנטור קירק
http://www.kirk.senate.gov/?p=comment_on_legislation

דף הפייסבוק של סנטור קירק
http://www.facebook.com/SenatorKirk

אפשרויות נוספות ליצירת קשר עם הסנטור קירק
http://www.kirk.senate.gov/index.cfm

http://www.contactingthecongress.org/cgi-bin/newmemberbio.cgi?lang=&member=ILJR&site=ctc2011